Friday, April 1, 2011

Pembukaan saluran satelit bernama Khalij Arabi


Kerajaan tidak sah Aali Khalifah Bahrain dengan kerjasama beberapa negara sekitar teluk Parsi bertindak membuka saluran baru satelit yang bernama Khalij Arabi (Teluk Arab).


Pembukaan saluran satelit bernama Khalij ArabiAgensi Berita Ahlul Bait (ABNA.ir) - Kerajaan tidak sah Aali Khalifah yang bekerjasama negara-negara sekitar teluk Parsi mengutarakan permusuhan terbaru mereka dengan membuka saluran satelit teluk Arab (Arabian Gulf Channel).

Saluran ini telah dirasmikan pembukaannya di Jordan semalam bermula dengan penyiaran percubaan di kota Amman. Adalah dipercayai saluran ini telah didanai oleh penduduk negara-negara Teluk Parsi sebagai percubaan menukarkan nama Teluk Parsi sebagai Teluk Arab.

Pegawai penyelenggaranya ini mendakwa saluran ini bertujuan menyiarkan liputan politik, masyarakat dan ekonomi. Meskipun begitu beberapa rancangannya telah menyiarkan liputan tidak benar tentang penunjuk perasaan di Bahrain dengan matlamat melumpuhkan kebangkitan rakyat dan pergerakan Islam di negara tersebut.

Saluran satelit ini muncul setelah sebulan askar Saudi masuk ke Bahrain untuk membunuh dan mengekang kebangkitan warga Bahrain. Sementara itu media massa rantau itu masih mendiamkan diri tentang isu Bahrain.

No comments:

Post a Comment