Sunday, February 26, 2012

Ikut Suka Hang La......... Datuk


Ramai Orang Lain Nak Jadi Exco - MB Kedah

Ramai Orang Lain Nak Jadi Exco – MB Kedah 

ALOR SETAR – Setiap anggota Exco yang dilantik mempunyai hak untuk menolak pelantikan itu, kata Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Beliau berkata, pihaknya tidak mempunyai masalah untuk melantik individu lain kerana ramai yang menawarkan diri untuk jawatan itu.

“Mereka boleh tolak (jika dilantik), saya lantik orang yang tak tolak,” katanya di sini hari ini.
Azizan berkata, atas sebab itu juga cuma lapan Exco kerajaan Kedah bagi 2012 akan mengangkat sumpah di Istana Anak Bukit pada Selasa ini.

Menurutnya, meskipun jumlah mengangkat sumpah itu berkurangan berbanding 10 sebelum ini tetap lapan individu terbabit bukan muka baru.

Bagaimanapun, jelas beliau, dua lagi jawatan Exco akan diisi kemudian dan mungkin melibatkan pelantikan baru.

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Kedah, Datuk Phahrolrazi Zawawi dan Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kedah, Datuk Dr Ismail Salleh sebelum ini disebut-sebut menghantar surat kepada Azizan bagi menyatakan keengganan dilantik semula ke jawatan Exco Kedah yang dijadual diumumkan Selasa ini.

Kedua-dua mereka dipercayai berbuat demikian kerana kecewa dengan sikap serta kepemimpinan Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas Kedah berhubung pelbagai isu yang melanda pentadbirannya sejak kebelakangan ini dan beberapa Exco lain juga dijangka berbuat demikian.

Sumber

No comments:

Post a Comment