Friday, October 21, 2011

Gambar Bagaimana Gaddafi Diseksa Sebelum Dibunuh !

Macam-macam yang kita dengar tentang Muammar Gaddafi sebelum ini dan hakikatnya semaunya hanyalah berita yang kita sendiri tak tahu sejauh mana kesahihannya. Katanya Muammar Gaddafi bunuh ramai ulama, Gaddafi memerintah secara kuku besi dan menekan semua penentangnya dan berbagai-bagia lagi berita.
Ada juga email layang yang menyenaraikan kebaikan Gaddafi terhadap rakyatnya di sebalik caranya yang keras dengan memastikan kebajikan kesihatan serta pendidikan rakyatnya terurus dengan baik dan sempurna. Ini juga tidak dapat kita pastikan kesahihannya.
Walau apapun, sebagai seorang manusia kita perlu menghormati manusia lain walau macam mana burukpun dirinya. Sebarang hukuman hendaklah kita jalankan berlandaskan syariat dan jangan sampai kita membuat hukuman dengan mengikut nafsu dendam kesumat diri kita sendiri. Tambahan pula jika kita mengetahui seseorang yang kita benci itu merupakan seorang menganut agama Islam.

Gaddafi kini tinggal kenangan. Dia yang merupakan salah seorang pemegang rekod pemerintah paling lama bertakhta didunia ini, kini telah menjadi sejarah. Allah menaikkan siapa yang dia mahu dan menjatuhkan sesiapa saja yang dia mahu. Keputusan akhir hidup kita sebenarnya adalah di akhirat nanti. Jadikan semua yang berlaku sebagai iktibar...
Lihat 2 keping gambar pemberontak Libya menemui Gaddafi di tempat menyoroknya di sebuah longkang dan kemudiannya menyiksa dengan menarik rambutnya sambil dia merayau..."jangan bunuh saya anakku, jangan bunuh saya..." sehingga akhirnya dia menemui ajalnya.




 
 

Sumber: WartaShubhi

No comments:

Post a Comment