Sunday, March 25, 2012

Lama dah tak layan Kedah Times, sekali sekala layan syok jugak...



Pulun putag belit kenyataan TG Nik Aziz pasai isu Yahudi

Oleh: Saiburi Sudin

SS agak lama tak melayan blog UMNO pro Mukhriz iaitu Kedah Times. Antara sebabnya ialah posting yang dibuat macam orang terencat akai, merapu meraban tak sudah-sudah. Paling boring SS nak baca (sekadar tengok tajuk jer) ialah isu Anwar. Tiap2 hari mesti ada 4,5 fitnah terbaru terhadap Anwar sampai orang ramai tengok pun macam tengok kapai terbang lalu ataih langit. Yeelah kalau tahun 30an dulu (tok nenek kita dok citer) tengok kapai terbang pakat lari masuk dalam rumah, sebab terkejut tak biasa. Laa ni tara apa-apa dah, sebab tiap2 hari dok tengok. Macamlah isu Anwar, hangpa bangkitlah isu apa pun terhadap dia laa ni rakyat buat tak peduli dah sebab tahu itu itu semua propaganda BN.

Tapi bila SS terbaca fitnah dibuat terhadap Tok Guru Nik Aziz, maka adalah sikit rasa mau layan.. Mai kita baca fitnah Kedah Times terhadap tok guru dan SS jawab terus persoalan dibangkitkan:


"Kerjasama dan berurus niaga dengan golongan Yahudi tidak diharamkan dalam Islam selagi mereka tidak ada agenda jahat". Itu kata Nik Aziz. Kedah Times tidak boleh bayangkan jika DS Najib yang mengeluarkan kata-kata sebegitu. Sudah tentu puak-puak PAS tuduh DS Najib sokong Yahudi/Israel/Zionis.

SS: Najib tak payah kata pun memang ternyata Najib, UMNO, BN bersama Israel dah lama dah. Buktinya berdagang dengan syarikat dari negara Zionis Israel, 'sedekah' duit rakyat RM77 juta dekat syarikat Yahudi APCO untuk pulih imejnya, sumbat Mahfuz, Salahudin dan Amjal dalam penjara kerana menentang Israel - adalah antara bukti BN bersama Yahudi/Israel/Zionis.


1. Sudah tentu Nik Aziz tidak rujuk kepada Yahudi yang dulu yang dah lama meninggalkan kita. Nak berurus niaga apa dengan Yahudi yang telah tiada. Jadi Yahudi yang tinggal di Israel lah maksud Nik Aziz.

SS: Tengok! Kedah Times tolong bagi maksud isi hati Tok Guru Nik Aziz sedangkan Tok Guru tidak bermaksud macam tu pun. Apa punya busuk ati perot UMNO ni suka buat fitnah. Pengetahuan amnya KT pun dangkal, dia ingat semua Yahudi ada kat Israel saja, berlambak2 lagi Yahudi yang ada seluruh dunia ni. Haram hukumnya kerjasama dengan Yahudi yang ada agenda jahat, tak kiralah di mana mereka berada pun.

2. Hampir 99.98% Yahudi yang tinggal di Israel adalah mereka yang mendokong dan menyokong Israel dan Zionis yang membentuk Israel. Hanya segelintir Yahudi Orthodoks saja yang tidak mengiktiraf Israel. Terlalu sedikit berbanding dengan yang menyokong kewujudan Israel.

SS: Jika demikian, maka haramlah berurusan dengan 99.98% Yahudi yang tinggal di Israel. Kenyataan tok guru Nik Aziz sangat jelas orang yang terencat akal macam KT saja yang sukar nak faham.


3. Sudah tentu yang menyokong Israel itu menyokong agenda jahat Zionist.

SS: Sudah tentu! Sebab tu tok guru tak setuju dengan sapa2 yang menyokong Israel.

4. Jadi apa yang Nik Aziz cuba katak disini? Berurus niaga dan bekerjasama dengan Yahudi yang sudah tidak wujud?

SS: Andaikata semua Yahudi dalam dunia ini adalah Zionis atau 'ada agenda jahat' maka haramlah kerjasama dengan mereka! Tok guru tak pernah sebut pun: halal kerjasama apabila Yahudi 'yang tidak berniat jahat' sudah tiada.. Contoh senang saja. Ulamak kata, halal atau boleh makan ikan yang tidak beracun, tiba2 dlm dunia ni semua ikan beracun. Jawabnya toksah dok makan laa ikan. Berlambak lagi makanan lain yang ada dalam dunia ni boleh dimakan, dok kalut nak metekedarah ikan beracun tu jugak buat apa? Ish ishh awat laa hang bengap sangat, SRP dulu dapat berapa BM?


5. Atau Nik Aziz hanya nak mempertahankan kata-kata Hadi Awang yang bekerjasama dengan Yahudi adalah dibolehkan tetapi dalam perkataan yang lebih membawa kesalahafahaman pengikut mereka. Apabila pengikut mereka dengar ianya boleh membawa maksud yang Nik Aziz maksudkan ialah bukan Yahudi yang wujud sekarang di Israel.

SS: Tak salah faham tang mana aihh, maksudnya dua-dua tok guru jelas, KT saja yang nak kelirukan orang untuk cari untuk politik UMNO yang dah nak mampus tu.


6. Nik Aziz cuba bermain dengan perkataan-perkataan yang melihatkan PAS tidak sokong Yahudi yang wujud di Israel sekarang, sebaliknya ayat-ayatnya bermaksud mempertahankan statement yang dikeluarkan Hadi Awang mengenai Israel. Dan secara otomatik mempertahankan kata-kata Anwar pada temuramah WSJ.

SS: Kata-kata Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Hadi Awang jelas menolak negara haram Israel dan menolak apa-apa kerjasama dengan Yahudi yang berada di Israel kerana mereka adalah Zionis. Mereka tidak pernah pertahan Anwar yang sedia iktiraf kewujudan Israel jika Israel iktiraf kewujudan negara Palestin yang asal. PAS tegas dengan prinsip bahawa sekalipun Israel iktiraf Palestin, negara Israel tetap haram sebab ia diwujudkan atas tanah Palestin yang dirampas, serta mereka merampas Masjidil Aqsa! Anwar berpegang dengan prinsip yang dipelajarinya sewaktu dalam UMNO dulu, berhubung isu Israel. Kena baca Harakah lidah rasmi PAS, bukan Utusan Meloya akhbar pemfitnah dan pemutarbelit.


Nik Aziz yang pemutarbelit dan hipokrit!

SS: Saya tak mau kata KT pemutarbelit dan hipokrit.. tapi KT akai kurang, bengap, dia sendiri tak paham apa dia tulis, bodoh, baghal, kelabu asap...!!!

Sumber: Kedah La

No comments:

Post a Comment