Sunday, January 22, 2012

5 KUiN: “Tunggu PRU13, kita ajaaarrr grup anti demokrasi ini…!”

Menganai isu Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Razak dibidas oleh grup mahasiswa kerana menggunakan AUKU untuk menafikan hak bebebasan mahasiswa di KUiN, Nasruddin Hasan at-Tantawi cuba memperlihatkan dirinya mengambil ‘jalan tengah’.

Dalam tulisan di laman sosial Facebook, beliau berkata beliau tidak menyokong mana-mana pihak baik grup Azizan mahupun grup mahasiswa berkenaan.

Pendirian itu nampaknya tidak jelas.


Pendirian itu sekaligus tidak menjawab isu paling pokok, beliau sokong AUKU yang ternyata zalim itu atau tidak?

AUKU sah zalim. Sebab itu PAS senada dengan Pakatan Rakyat menolak kezaliman AUKU.
AUKU sah zalim. Sebab itu juga PAS bersama Pakatan Rakyat mengemukakan Tawaran Jingga kepada rakyat untuk bersama-sama menghentikan kezaliman kerajaan pusat yang ditunjangi oleh Umno Barisan Nasional.

AUKU ini sah zalim. Sebab itu PAS melalui Timbalan Ketua Dewan Muslimat Dr Siti Mariah Mahmud baru-baru menyatakaan iltizam untuk bersemuka dengan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak jika pemuda tidak ada upaya.

Isu paling pokok yang sapututnya menuntut pendirian Nasruddin bukan nak menyebalah Azizan atau mahasiswa tertindas berkenaan.

Tetapi, Nasruddin perlu memberi pendirian untuk menyokong layanan zalim Azizan atau tidak.
Ini kerana, AUKU sah zalim.

Ini kerana, punca UMNO dianggap zalim antaranya kerana menyokong perlaksanaan undang-undang zalim bernama AUKU.

Sokong AUKU bermakna sokong kezaliman. Sokong pendirian Azizan menggunakan AUKU oleh pentadbiran Azizan menindas mahasiswa yang berkenaan pun adalah menyokong kezaliman.

Muslimat pun boleh memberi pendirian yang jelas, iaitu berbeza pendapat dengan amalan yang tidak demokratik yang dikaitkan dengan grup Ketua Pemuda PAS Kedah.

Takkan Ketua Pemuda PAS Malaysia memberi pendirian yang begitu longgar.


Masanya telah tiba untuk rakyat Malaysia khususnya mahasiswa untuk bersikap objektif – iaitu pendirian Nasruddin atau Pemuda PAS Malaysia atau pentadbiran Azizan – kalau ‘ya’ menyokong AUKU, itu sebenarnya bukan pendirian asasi PAS dan Pakatan Rakyat.

Kalau nak protes grup anti demokrasi ini pada PRU13, janganlah sampai protes calon-calon yang demokratik lain dari PAS dan Pakatan Rakyat.

Kita lawan Umno kerana Umno zalim. Sesiapa pun yang zalim walaupun dari kalangan pemimpin jamaah PAS, kita kena lawan sebab Rasulullah s.a.w larang kita ‘asobiyyah’.

Mungkin grup ini lupa, menjelang PRU2008 gerakan “kita ajarrrr” disebut-sebut oleh rakyat marhaen di Kelantan kerana tidak berpuas hari dengan beberapa amalan tidak demokratik di negeri jolokan ‘serambi Makkah’ berkenaan.

Implikasinya, PAS hampir tumbang pada pilihan raya tersebut disebabkan kuasa rakyat.
Demokrasilah! Atau bersedia terima protes rakyat sebagaimana yang sedang didepani oleh parti zalim bernama Umno Barisan Nasional.

“TUNGGU PRU13, KITA AJAAARRRR”

Sumber: Nota Merah

No comments:

Post a Comment